Fundusze dla biznesu. Poradnik przedsiębiorcy 4/2018

18 DOBRE PRAKTYKI Technologie Informacyjno-Komunikacyjne dają narzędzia, które wspierają przedsiębiorstwa niezależnie od branży. Czas jest cenny dla wszystkich – producentów, dostaw- ców, klientów i dlatego, kiedy zachodzi ryzyko pozosta- wania w tyle, warto zainwestować w rozwiązania uspraw- niające procesy biznesowe. Konkursy w ramach Działania 3.3 cieszą się bardzo dużą popularnością wśród przedsię- biorców, co tylko świadczy o prawdziwości stwierdzenia, że czas to pieniądz. Złap kuriera Rynek zakupów w sieci rozwija się coraz bardziej, a co za tym idzie, rośnie liczba firm kurierskich, oferują- cych dostawę. Na cenę przesyłki składa się kilka parame- trów – waga, wymiary, miejsce dostarczenia. Mając mało czasu, zwykle korzystamy z firmy, którą znamy, ktoś nam polecił, bądź pojawia się jako pierwsza w internetowej wyszukiwarce. Tymczasem przy tak dużej konkurencji, większość przewoźników szuka dla siebie niszy, stosuje promocje, o których nie zawsze wiemy. – Choć to z pozoru bardzo proste, wielu moich znajomych nieraz miało problem z nadaniem przesyłki. Pojawiają się py- tania: Jak przewieźć rower? Czy mogę wysłać żywność albo leki?. Odpowiedzią na nie jest właśnie serwis globkurier.pl . Wpisujemy w naszą wyszukiwarkę wagę, wymiary i kierunek. System pokazuje nam różne opcje, zaczynając od najtańszej. Każda z firm kurierskich ma swoje ograniczenia. W jednej usłu- dze może być lepsza, a w innej nie będzie spełniać wszystkich oczekiwań. Przeglądając opcje dostawy, spośród wielu prze- woźników wybieram tego, który akurat w danej chwili nam odpowiada. Proces jest bardzo prosty. Jesteśmy zintegrowani z każdą z tych firm, a jest ich ponad 50 – płatność, generowa- nie listu przewozowego, cały proces nadania i wysyłki odbywa się u nas – wyjaśnia Mateusz Pycia, z firmy Globkurier.pl. Firma współpracuje także z platformami sprzedażowymi, oferując szybką realizację zamówień. Klienci, którzy nada- ją przesyłki regularnie, mogą zarejestrować się w serwisie i skorzystać ze specjalnych rabatów. Zaletą jest oszczęd- ność naszego czasu. Zdarza się – szczególnie w okresie świątecznym – kiedy paczek jest dużo, że kurier spóźnia się po odbiór. Możemy wówczas w szybki i prosty sposób wybrać inną firmę. Czasem, jak dodaje właściciel serwisu, bywa, że w danej korporacji kurierzy strajkują. Platforma także to bierze pod uwagę. – Serwis funkcjonuje od 2011 roku. Ze względu na rosną- cą popularność, dużą ilość zamówień, musieliśmy dokonać automatyzacji. Kiedyś pewne operacje wykonywały osoby w księgowości, finansach – potrzeba korekty, wygenerowanie listu przewozowego, te czynności były wykonywane ręcznie. W momencie, gdy skala zamówień zrobiła się większa, auto- matyzacja procesów, związanych z obsługą zamówień stała Inteligentna wyszukiwarka przesyłek Czasem duża ilość zleceń może być dla firmy zabójcza. Kłopoty z realizacją zamówień, opóźnienia powodują, że klienci zniechęcają się i przechodzą do konkurencji. Ratunkiem może być automa- tyzacja procesów biznesowych, co w praktyce oznacza przekazanie maszynom tego, co do tej pory na mniejszą skalę był w stanie wykonywać człowiek. Dofinansowanie na ten cel można zdobyć w Śląskim Centrum Przedsiębiorczości.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjQzOTU5