Czy zastanawiałeś się kiedyś – jak wyglądało życie przed smartfonami i mediami społecznościowymi? Wiedza o tych czasach pomaga zobaczyć wszystkie postępy w tych obszarach i zrozumieć, jak treści wideo zamieszczane w Internecie zmieniły się na przestrzeni ostatnich lat. Współcześnie pojawiło się wiele rodzajów filmów i większość z nich, jak np. relacje na żywo jest z pewnością Ci znana, ponieważ stały się podstawą świata online.
Teraz, gdy filmy w Internecie są na topie, profesjonalna produkcja filmowa jest niedroga, z pewnością niektóre rodzaje filmów korporacyjnych prawdopodobnie są już częścią planów marketingowych niejednej osoby. Ale ponieważ platformy internetowe i branża produkcja filmowa zmieniają się nieustannie, ważne jest, aby zrozumieć rodzaje dostępnych treści wideo w 2022 roku.
- Filmy w Internecie
- Studio filmowe
- Jakie rodzaje filmów możemy oglądać w Internecie w 2022?
- Podsumowanie
Filmy w Internecie
Ile filmów w Internecie dzisiaj obejrzałeś? Wiem, że może to być jeszcze wcześnie rano kiedy to czytasz, ale mogę się założyć, że spędziłeś trochę czasu po prostu leżąc w łóżku, patrząc się na swój telefon. Nie podlega dyskusji fakt, że ilość filmów, które codziennie “konsumujemy” w Internecie jest zdumiewająca i przerażająca zarazem. A kto jest odpowiedzialny za produkcję takich treści w 2022 roku? Firmy z branży produkcja filmowa.
Choć produkcja filmowa kojarzy się większości z nas z kręceniem filmów na “duże ekrany”, to domów produkcyjnych w Polsce jest całkiem sporo. Czym zajmuje się studio filmowe? Studio filmowe, w dużym skrócie, zajmuje się oczywiście produkcją filmów, ale skupia się też na tworzeniu treści wideo dla wielu osób i dla przeróżnego biznesu. W Internecie możemy zobaczyć niejeden efekt końcowy pracy filmowców np. spot reklamowy czy film korporacyjny. Obecnie, w Polsce istnieje olbrzymie zainteresowanie usługami z zakresu tworzenia profesjonalnych filmów, które są publikowane w mediach społecznościowych.
Studio filmowe
Chcesz dowiedzieć się czegoś więcej o domach produkcyjnych i całej “magii” obrazów którą tworzą? Z definicji, studio filmowe to przede wszystkim podmiot gospodarczy i filmowcy z domu produkcyjnego mogą tworzyć na zamówienie klientów: filmy fabularne, spektakle teatralne, filmy korporacyjne, filmy promocyjne, a nawet filmy reklamowe z drona. Wśród usług, jakie przygotowała produkcja filmowa znajdujemy także:
- nagrania dla social media,
- teledyski,
- filmy instruktażowe,
- bezpośrednie nagrywanie relacji z różnych wydarzeń.
Dom produkcyjny powinien nagrywać filmy, ale w praktyce oznacza to także stworzenie scenariusza podczas preprodukcji, co jest ważne zwłaszcza przy produkcji filmów korporacyjnych w przestrzeni biurowej. Oczywiście studio filmowe powinno posiadać także umiejętność kreatywnego myślenia, nawet jeśli zadaniem filmowców są nagrania ze ślubu.
Co jeszcze może zaoferować nam studio filmowe? Przykładowo, studio filmowe Kraków tak zachęca potencjalnych klientów (cytuję): – “Potrzebujecie fotek korporacyjnych, sesji modowej czy podrasowania portfolio aktorskiego? Chcecie nagrać wywiad, relację z wydarzenia, film reklamowy, a może coś większego? Myślicie o czymś, co nie mieści się w głowie?”.
Takie “niesamowite” realizacje są możliwe, bo w wielu domach produkcyjnych w Polsce ekipa filmowców współpracuje m.in.: z zespołem aktorów, scenarzystą i reżyserem. Co więcej, studio filmowe ma potrzebny sprzęt do nagrań obrazu, dźwięku i oświetlenie. Filmowcy znajdą potrzebną przestrzeń do nagrań, a w wybranych studiach filmowych w Polsce przeprowadzane są nawet badania rynku, jeśli tworzone są treści wideo dla stron internetowych.
Jakie rodzaje filmów możemy oglądać w Internecie w 2022?
Kwestia, że dobry, profesjonalny film przyciągną wzrok widza, a to generuje ruch w sieci, nie podlega dyskusji. Chociaż osoby budujące swoja markę w Internecie wrzucają czasami spontaniczne filmiki na media społecznościowe takie jak: Facebook czy Instagram, to zauważyłeś pewnie, że większość postów znanych firm i osobowości jest znacznie bardziej “strategiczna”. Obecnie, nawet relacje na żywo, najnowsza fascynacja w mediach społecznościowych, wymagają dużo planowania.
Z biegiem lat w Internecie “rozkwitło” wiele rodzajów filmów. Większość z nich jest pewnie Ci znana, bo stały się podstawą wideo marketingu online i można je zobaczyć praktycznie wszędzie, ale dla przypomnienia warto je wymienić. Jakie rodzaje filmów możemy oglądać w Internecie w 2022? Są to m.in.:
- Filmy “o nas”, w których osoby prowadzące własną działalność wyjaśniają, kim są i co robią. Fajne jest to, że te filmy zmieniły się ze “sztywnych” wywiadów z właścicielem, na bardziej spontaniczne relacje, które ciekawie przedstawiają osoby, wartości, przesłanie firmy oraz pokazują, co naprawdę sprawia, że firma funkcjonuje i ma klientów.
- Samouczki (filmy instruktażowe), które są nagrywane, by ludzie mogli się dowiedzieć więcej o produkcie czy usłudze. Może być to zwykłe wideo typu „pokaż i opowiedz” lub skomplikowane wyjaśnienie problemu „jak to działa?”.
- Filmy o produktach, czyli są to krótkie reklamy lub filmy, które podkreślają najlepsze cechy produktu. Obecnie linki w internetowych katalogach producentów typu – „dowiedz się więcej” to świetny sposób na zaprezentowanie nagrań o produktach.
- Referencje (opinie klientów) Aktualnie niewiele rzeczy jest bardziej wiarygodnych niż prawdziwi ludzie udzielający informacji zwrotnych na temat produktu lub usługi. Właśnie dlatego filmy z recenzjami klientów są tak przydatne w Internecie.
- Blogi wideo (vlogi) to krótkie, proste filmy, które skupiają się na jednej osobie i są wykorzystywane do tworzenia referencji i przekazywania własnych poglądów i opinii na różne tematy.
Podsumowanie:
Na zakończenie wypada dodać, że w tej chwili, w Internecie obowiązuje jedna praktyczna zasada – jeśli chcesz opublikować film, a nie masz pomysłu na jego realizację i ciekawej historii do pokazania, daruj sobie! Bo prawdopodobnie nie jest to warte Twojego czasu i wysiłku włożonego w samodzielne nagrania.